Wednesday, January 15, 2014

2,000 ORANG HADIR SAMBUTAN MAULIDUR RASUL UMNO CHERAS

KUALA LUMPUR 14 Jan. - Sambutan Maulidur Rasul peringkat Parlimen Cheras anjuran Pergerakan UMNO Bahagian itu berlangsung meriah apabila menarik kehadiran kira-kira 2,000 orang.


Ketua UMNO Bahagian yang juga Pengerusi Yayasan Pendidikan Cheras, Datuk Seri Syed Ali Al Habshee berkata, sambutan sempena meraikan keputeraan Rasulullah SAW itu adalah program untuk berdakwah dan mengeratkan hubungan antara penduduk.


Beliau berkata, kehadiran orang ramai yang jauh lebih ramai daripada sasaran awal membuktikan program keagamaan sentiasa mendapat tempat di hati penduduk sekitar.


"Tujuan himpunan ini diadakan adalah bagi memberi kesedaran dan keinsafan kepada orang ramai tentang perjuangan junjungan besar Nabi Muhammad SAW dalam menyebarkan agama Islam," katanya dalam sidang akhbar selepas sambutan itu di sini hari ini.
Selain ceramah agama, tujuh tokoh Maulidur Rasul peringkat Parlimen Cheras telah dipilih dalam kalangan masyarakat setempat bagi menghargai jasa serta kejayaan masing-masing.
Mereka yang menerima anugerah itu ialah Mat Shah Mohd. Ali, 54; Shafaie Ahmad, 57; Hasnah Abdullah, 69; Azizah Mohd. Nor, 48; Mohd. Zaki Mat Aziz, 42; Juahir Mondakir, 55 dan Watihah Fatihul Azis, 15.

Kesemuanya menerima sijil, plak, hamper serta pakej menunaikan umrah.


LENSA CAMERA  SEKITAR MAJLIS HIMPUNAN MAULIDUR RASUL PARLIMEN CHERAS









































No comments: