Monday, December 21, 2009

KURSUS PRA PERKAHWINAN ANJURAN BIRO AGAMA, PEMUDA UMNO BAHAGIAN CHERAS 2009



Biro Agama, Pemuda UMNO Bahagian Cheras yang di terajui oleh Y. Bhg. Ustaz Azmi yang julung kalinya telah menganjurkan Kursus Pra Perkahwinan yang dibuka kepada semua yang berminat dengan kadar bayaran yang minima. Kursus Pra Perkahwinan selama dua hari ini bermula pada 19/12/2009 sehingga 20/12/2009 dimana Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras telah mengantar seramai 20 orang peserta yang terdiri daripada mereka yang dalam ikatan pertunangan dan juga belum mempunyai apa-apa cadangan untuk berumah tangga.



Memetik daripada ucapan Y. Bhg. Tuan Hj. Syed Mehdar, Ketua Pemuda UMNO Bahagian Cheras. Kursus Pra Perkahwinan ini akan dijadikan sebagai acara tahunan dimana melihat sambutan yang amat menggalakan dari peserta. Beliau juga menambah dengan mencadangkan untuk menggadakan Majlis Akad Nikah beramai-ramai pada tahun tahun hadapan (2010) jika tiada halangan. Kursus Pra Perkahwinan ini dirasmikan Penutup oleh Y. Bhg. Dato’ Seri Reezal Merican Naina Merican, Ketua Penerangan Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia di Dewan Kuliah Institut Bitulmal, Cheras.

Kami dari Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras menggucapkan setinggi TAHNIAH kepada Biro Agama Pemuda UMNO Bahagian Cheras dan semua urusetia Kursus yang telah bertungkus lumus menjayakan Kursus yang murni ini.

No comments: