Monday, February 16, 2015

LAWATAN ZIARAH SANA SINI - PUTERI CHERAS PRIHATIN


Ketua Puteri Bahagian, Nazatul Shima melawat Sdri Hafizah Md. Nadzar Bendahari Puteri Bhgn Cheras

Bismillahirahmanirahim...
Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras ingin berkongsi secara ringkas program lawatan ziarah Puteri Cheras Prihatin bulan Februari 2015

1)  Program Sana Sini  dimulakan dengan menziarahi Ahli Jawatankuasa Puteri Cheras , Saudari Suhaida Sadiman yang telah selamat melahirkan bayi lelaki di kediaman Ibu beliau di Desa Taman Baiduri Cheras.

2) Lawatan Ziarah seterusnya Puteri Cheras melawat Naib Ketua Puteri Cawangan Sri Indah yang juga selamat melahirkan bayi perempuan di kediaman rumah Ibu Mertua beliau di PPR Laksamana Jalan Peel Kuala Lumpur

3) Program Ziarah ke Hospital kami dimaklumkan bahawa Ustaz Azmi AJK UBC juga Ketua Cawangan Sri Indah telah dimasukan wad (ICU) Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia. Sahabat -sahabat  Puteri yang datang melawat  beliau dikhabarkan beliau dalam keadaan tidak sedarkan diri atau koma separuh sedar. sebagai umat islam marilah kita bersama-sama mendoakan agar ustaz Azmi pulih kesihatan semoga beliau sihat seperti biasa Amin.

4) Lawatan Ziarah ke rumah Bendahari Puteri Bahagian Pn. Hafizah Md Nadzar yang selamat melahirkan Bayi perempuan di kediaman rumah beliau Wangsa Maju Kuala Lumpur.

5) Lawatan Ziarah seterusnya menziarahi Naib Ketua Puteri UMNO Bahagian Cheras yang selamat melahirkan bayi perempuan di Hospital Ampang Selangor.

Islam  menggalakkan  umatnya  (sunat)  supaya  menziarahi  orang  sedang sakit. Ini merupakan satu kebajikan masyarakat kepada pesakit dan melahirkan rasa simpati terhadap keluarga pesakit.

Maksud sabda Rasulullah s.a.w.:
"Dan apabila sakit hendaklah ziarahinya dan apabila meninggal dunia hendaklah menghantarnya ke kubur."                                                                                        
(Riwayat Bukhari)  














2 comments:

UMNO PARTI PENJARA said...

....


UMNO Makin BUSUK - 5 Pemimipin Kanan PR Juga Akan DiPENJARA?

Sumber Berita


>>> Klik Di Sini <<<



Rakyat RAYU Agar Anwar Dibebaskan Dan Pembunuh Antartuya DiTANGKAP!!

Sumber Berita


>>> Klik Di Sini <<<



UMNO Parti Penjara - Anak Muda Makin Sayang PAS, PKR, DAP..

Sumber Berita


>>> Klik Di Sini <<<

Master Coordinator Shaklee Dengan Agen Shaklee Aktif COD Shaklee Seluruh Malaysia. Pakar Produk Shaklee, Consultant Vivix Shaklee. Daftar Ahli Shaklee / Daftar Agen Bisnes Shaklee. 019-3476996 said...

Salam

bangga dengan aktiviti Puteri yang aktif dengan kebajikan

salam kenal dari saya Pengedar Shaklee Cheras