Sunday, July 19, 2009

PUTERI UMNO WILAYAH PERSEKUTUAN MEMBANTU MENCEGAH H1N1



Tarikh : 26 Jun 2009
Masa : 8.30 Malam
Tempat : KL Sentral, Kuala Lumpur

Influenza A (H1N1) adalah penyakit global yang telah melanda dunia pada masa kini. Malaysia juga tidak terlepas daripada serangan virus ini. Menurut Statistik Kementerian Kesihatan Malaysia sehingga 19 Julai 2009 jam 8.00 pagi jumlah kes di Malaysia telah mencecah 874. Di mana 775 pesakit (89%) telah sembuh dan 8 orang (1%) sedang menerima rawatan di hospital, manakala 91 pesakit (10%) dirawat sebagai pesakit luar.

Pergerakan Puteri UMNO Wilayah Persekutuan yang di ketuai oleh Puan Sarina Sharif telah mengambil pendekatan untuk mengadakan kempen Mencegah H1N1 dan memberi maklumat dan kesedaran awam tentang penjagaan diri untuk mengurangkan risiko penyakit Influenza A (H1N1) ini.

Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras telah menghantar seramai 18 orang untuk bersama-sama Pergerakan Puteri UMNO Wilayah Persekutuan di dalam kempen tersebut. Kempen ini telah mendapat sambutan dari orang awam dan berlangsung secara besar-besaran di KL Sentral. Pengagihan “mask” dan risalah kesihatan kepada orang awam telah di lakukan oleh ahli - ahli puteri Pergerakan Puteri UMNO.


No comments: