Tuesday, July 28, 2009

PROGRAM B2R MERIAH DI DATARAN MERDEKA




Tarikh : 25 Julai 2009
Masa : 6.30pagi
Tempat: Dataran Merdeka, Kuala Lumpur

Program B2R ini telah dirasmikan secara gilang gemilang oleh Yang Berbahagia Datin Paduka Seri Rosmah Mansur di Dataran Merdeka. Di dalam ucapan Yang Berbahagia Datin Paduka Seri Rosmah Mansur, telah memberi penekanan kepada wanita muda terutama kepada Puteri UMNO untuk "celik jenayah" di mana harus terhadap jenayah yang terjadi di sekeliling.




Acara kemuncak yang berlangsung pada Program B2R ini adalah acara "Walkabout" dan penyerahan risalah mengenai Ragut dan Rogol kepada orang ramai berhampiran di Dataran Merdeka oleh Yang Berbahagia Datin Paduka Seri Rosmah Mansur, sambil di temani oleh Yang Berhormat Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin Ketua Puteri UMNO Malaysia bersama - sama Exco Puteri UMNO Malaysia, Ketua - Ketua Puteri UMNO Negeri dan ahli - ahli Puteri UMNO.



Bagi Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras, sambutan amat menggalakkan dengan penyertaan seramai 40 orang Ahli Puteri UMNO Cheras. Di harap selepas ini Wanita Muda khususnya Puteri UMNO dapatlah sekiranya mempelajari teknik mempertahankan diri walaupun pada peringkat asas ataupun membawa Wisel atau sesuatu yang boleh dijadikan senjata untuk menyelamatkan diri ketika berlakunya kejadian jenayah seumpama ragut yang tidak kita duga.

No comments: