Friday, August 14, 2009

MESYUARAT KHAS AHLI JAWATANKUASA PUTERI UMNO BAHAGIAN

Tarikh : 13 Ogos 2009
Masa : 8.30 Malam
Tempat : Bilik Gerakan, Pusat Rekreasi Cheras

Sempena menyambut kedatangan bulan Ramadhan yang mulia dan memberkati rahmat yang di limpahkan, Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras mengambil kesempatan untuk mengaturkan beberapa Program.

Satu mesyuarat khas Ahli Jawatankuasa Puteri Bahagian bersama Ketua Puteri Bahagian, Yang Berbahagia Puan Sarina Sharif telah di adakan semalam, bertempat di bilik gerakan Pusat Rekreasi Cheras.



Program - program yang telah di rangka dan yang telah di persetujui bersama adalah seperti berikut:-

1. Penyerahan Sumbangan Kepada Rumah Orang - Orang Tua Sejahtera, Cheras.
2. Majlis Berbuka Puasa anjuran gabungan Puteri UMNO Cawangan.
3. Pemberian sumbangan kepada golongan yang tidak berkemampuan di peringkat UMNO
Cawangan.


Di kesempatan ini , Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras ingin mengucapkan Selamat Berpuasa dan memperbanyakkan penghayatan kepada kandungan ayat suci Al Quran terutama di bulan Ramadan. Di harapkan ianya akan memberi kita inspirasi dan galakan untuk lebih berusaha mendekatkan diri kita kepada Illahi.

Hayatilah maksud ayat Al Quran di bawah ini :-

"Bulan Ramadan yang padanya Al - Quran di turunkan untuk menjadi satu petunjuk bagi manusia dan sebagai bukti - bukti yang jelas dari petunjuk itu, dan pembeza. maka hendaklah orang - orang antara kamu yang menyaksikan (hadir) pada bulan itu, berpuasa;dan sesiapa yang sakit,atau dalam perjalanan, maka sebilangan dari hari - hari yang lain. ALLAH menghendaki kemudahan bagi kamu, dan tidak menghendaki kesukaran bagi kamu; dan agar kamu mencukupkan bilangan, dan mengagungkan ALLAH, bahawa dia telah memberi petunjuk kepada kamu supaya kamu berterimakasih". (Ayat 2:185)

No comments: