Thursday, October 21, 2010

PERHIMPUNAN AGUNG UMNO 2010

PRESIDEN UMNO, Datuk Seri Najib Razak memeriksa barisan dan menerima tabik hormat yang terdiri masing-masing 50 ahli Pemuda, Wanita dan Puteri.


Perhimpunan Agung UMNO 2010 bermula hari ini dengan majlis perasmian oleh Presiden parti, Datuk Seri Najib Razak, di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini.

Majlis dimulai dengan upacara perbarisan dan menaikkan bendera UMNO di Dataran Putra pada 8.30 pagi, diikuti dengan penyampaian ucapan dasar oleh Najib, yang juga Perdana Menteri, di Dewan Merdeka, di hadapan 4,907 perwakilan.

Perhimpunan Agung kali ini berlangsung selama lima hari bermula semalam dengan perasmian serentak perhimpunan agung tiga sayap Umno iaitu pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang juga Timbalan Presiden UMNO.
Sempena Perhimpunan Agung kali ini, satu forum antarabangsa dua hari turut diadakan bermula Isnin, yang bertajuk "Pembentukan Warga Global: Liberalisasi Media dan Realiti Baru Politik". Forum yang julung-julung kali diadakan itu dihadiri lebih 400 peserta dari dalam dan luar negara termasuk 63 peserta dari 22 parti politik dari 20 negara, 54 peserta dari Kelab Umno Luar Negara serta para penganalisis politik.

No comments: